Geld lenen kost geld

Jouw doorlopend krediet bij Interbank

SNS Doorlopend Krediet is een product van Interbank, onderdeel van Crédit Agricole Consumer Finance. Dat betekent dat je geld leent bij Interbank, maar dat je de lening via SNS hebt afgesloten. Interbank stopt met dit product.

Interbank:

“Wij willen er als financiële instelling voor zorgen dat onze klanten kunnen uitkijken naar een toekomst zonder schulden. Met andere woorden: dat kredieten niet doorlopen, maar worden afbetaald en de rentekosten lager zijn. Daarom zeggen wij alle doorlopende kredieten per 1 mei 2020 op.

Dit betekent niet dat u als klant het uitstaande saldo in één keer terug moet betalen: u blijft maandelijks hetzelfde bedrag betalen totdat uw schuld volledig is afgelost. Wat er in de praktijk voor u zal veranderen is opgenomen in een brief die u in februari 2020 van ons ontvangt.

Wat betekent het opzeggen van het doorlopend krediet op hoofdlijnen:

  • U kunt vanaf 1 mei 2020 geen geld meer opnemen uit uw doorlopend krediet.
  • Uw maandtermijn wijzigt niet door het opzeggen van uw doorlopend krediet: u gaat door met de maandelijkse aflossing van uw openstaande schuld totdat uw schuld volledig is afgelost.

Wij begrijpen dat het opzeggen van uw doorlopend krediet gevolgen kan hebben voor uw financiële situatie en dat u hier misschien nog vragen over hebt.

Onze medewerkers zijn beschikbaar voor vragen op telefoonnummer 0800 - 0056 (gratis). Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 uur en 18.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 uur en 17.00 uur. Wij helpen u graag.”


Wil je vóór 1 mei 2020 nog geld opnemen uit je krediet?

 Geld opnemen uit je krediet kan, onder voorwaarden, tot 1 mei 2020 via Mijn SNS Lenen.

  • Er dient voldoende opnameruimte te zijn in je krediet en je krediet is niet geblokkeerd voor opname.
  • Is je krediet geblokkeerd voor opname? Neem dan contact op met de afdeling Customer Care op 0800 - 0056. Wij vertellen je dan direct of het mogelijk is om de blokkade op te heffen en welke informatie wij hiervoor van je nodig hebben.
  • Je opnamebedrag is minimaal € 100.
  • In bepaalde gevallen doen wij een controle. Dat gebeurt ook bij bedragen boven € 2.500, in één of meer opnames. Hiervoor moet je informatie aanleveren over je huidige (financiële) situatie. Bijvoorbeeld informatie over je inkomsten, je uitgaven en je gezinssituatie. Op basis van deze informatie én een BKR-toets beoordelen wij je actuele financiële situatie.

Er is iets foutgegaan...
Neem contact op met onze technische helpdesk.